onsdag 30 april 2014

Nolia trädgård 2014

Så, nu har jag hämtat mig efter Nolias trädgårdsmässa i Umeå.
En rolig tillställning som har upplägget från Älvsjö med rådgivningsgata, 
utställare i genomtänkt ordning och inspirationsytor och utställningsträdgårdar.

Här är "vår" monter: Forslundagymasiet, som jag tycker borde byta namn till 
Forslundaskolan eller Forslunda Gröna Skola, 
då den rymmer fler nivåer än gymnasium.
I vit halsduk syns min lärare, Kerstin Fahlman-Noord
Denna mässa innehåller det mesta som Älvsjö gör, bara i mindre format
Försäljning av växter:
Här är det Jonatan Clarke, Eko-trädgård.

Tingel-tangel:
Jag bara älskar ljuskronan med skedar!! 
Man måste alltså ut och fynda loppisbestick....hm...
Praliner, doftljus, bokhandeln 
(fast inte en pomologi så långt ögat nådde) 
blandat med beskärare, fontäner och dessutom 
"ÅRETS MUST HAVE":
TA-DA! Trädsoffan!! 
Å med en i järn slipper man stickor i rumpan....

Till nästa gång!

//Bea

6 kommentarer:

  1. Kul att träffa dig där:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Tack Berit. Det var så roligt att träffa dig. Dessutom fick jag ju åka "snålskjuts" på din bekantskapskrets.
    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Bea, jag visste inte att Du studierar tradgardsmasteri! Roligt att hora! Gratulationer!! Anna

    SvaraRadera
  4. Hej Anna! Så roligt att du tittar förbi!! Jo, jag har läst två år på yrkeshögskola till trädgårdsmästare och blev "klar" i april i år. Nu återstår det bara ca 20 års erfarenhet innan man kan kalla sig trädgårdsmästare..... ;-)
    Jag hoppas att du har det bra! Många kramar från mig!!

    SvaraRadera
  5. Är det du som är Bea i Trädgårdsrikets forum?
    Roligt att du tittade in hos mig! /Anja

    SvaraRadera
  6. Jajjemän! The one and only! Jag har din blogg på min läslista, men jag är dålig på att kommentera måste jag erkänna!
    Tack för din titt! //Bea

    SvaraRadera